In het centrum woonden 32 kinderen en jongeren tussen de 3 en 20 jaar met het Syndroom van Down, Autisme of Dyslexie. De reden dat ik voor dit project heb gekozen is omdat ik net voordat ik vertrok de opleiding Sociaal Pedagogische Hulpverlening met de minor Jeugdzorg heb afgerond. Mijn interesse ligt dan ook bij het werken met kinderen en jongeren. Het leek mij erg mooi om iets voor een ander te kunnen betekenen en hier zelf ook nog eens iets van te kunnen leren.
Het project van dag tot dagIk deed eigenlijk van alles. Ik gaf individueel les en klassikaal en ik assisteerde bij de therapieën en lessen in de klas. Ik heb ook meegeholpen met de muzieklessen en ik deed veel (sportieve) activiteiten in de vrije uurtjes.
Elke dag was anders en aan het begin van de dag wist ik niet wat ik die dag zou gaan doen. Het blijft tenslotte Afrika. Op dit project was ik de eerste en enige vrijwilliger. Ik had goed contact met de andere docenten. Ze waren erg nieuwsgierig naar Nederland: naar ons zorgsysteem, behandelmethoden, diagnoses, medicijngebruik, maar ook naar ons eten, hoe wij wonen en onze Friese koeien.
Ik deed eigenlijk van alles. Ik gaf individueel les en klassikaal en ik assisteerde bij de therapieën en lessen in de klas. Ik heb ook meegeholpen met de muzieklessen en ik deed veel (sportieve) activiteiten in de vrije uurtjes.
Elke dag was anders en aan het begin van de dag wist ik niet wat ik die dag zou gaan doen. Het blijft tenslotte Afrika. Op dit project was ik de eerste en enige vrijwilliger. Ik had goed contact met de andere docenten. Ze waren erg nieuwsgierig naar Nederland: naar ons zorgsysteem, behandelmethoden, diagnoses, medicijngebruik, maar ook naar ons eten, hoe wij wonen en onze Friese koeien.